forsideFJNeuropati er ofte en overset sygdom i de danske medier. Til trods for at rigtig mange mennesker døjer med neuropati i større eller mindre udstrækning, er det sjældent, at deres "sag" finder vej til blade og aviser. Derfor var det overraskende positivt, da Familie Journalen i uge 45, 2015 havde nervebetændelse som tema. Vi har fået lov til at bringe artiklen, som du kan læse herunder.

Familie Journal bragte, foruden en gribende personlig historie om Claudia Byriel og hendes søn, også flere konkrete fakta om sygdommen(e). Selvom man på få sider ikke kan indramme alle de variationer og komplikationer som livet med neuropati kan have, så gav temaet alligevel et godt indblik nogle af de overodnede problemstillinger, der følger med neuropati. Temaet var i sig selv en synliggørelse af livet med neuropati, som mange ellers lever i det skjulte med.

familiejournal

Læs artiklen her (download)

Vi takker derfor Familie Journalen for at tage emnet op. Og naturligvis også et stor tak, fordi de henviste til os og vores tilhørende Facbook-gruppe.