skechersMange neuropatikere og diabetikere oplever smerter i ben og fødder - og i mange tilfælde bliver smerterne blot stærkere, når man går eller løber. Derfor er der mange, der bruger indlæg i deres sko eller specialsko. Her er det at Skechers-skoene kommer ind i billedet.

I stedet for at købe separate indlæg eller investere i dyre specialsko, kan Skechers-skoen måske være et alternativ til dig. Specielt deres brede linje af sko med det såkaldte memory-foam indlæg. Du kender sikkert momory-foam fra puder eller topmadrasser, der indeholder en slags skum, der former sig efter kroppen. Skechers har været så originale at gøre skummet til en del af indersålen på deres sko.

Fra neuropati.dk's Facebookgruppe er der bred enighed om, at Skechers-skoene med memory-foam er en udbredt fornøjelse at bruge. Specielt hvis man har smerter i fødder og ben. Og så gør det jo ikke noget, at de også ser lidt smarte ud.

Find modellerne med skum her: Til mænd  Til damer

Du kan bestille online eller finde en lokal butik. Jeg anbefaler at du kigger i din lokale butik, da der måske kan være et godt tilbud. Og så får du jo samtidig mulighed for at prøve dem først.

Skechers-skoene er ikke drøn-billige, men for mange er de alle pengene værd. Priserne starter omkring kr. 500 for et par sneakers. Skal du til udlandet, så kig lige i sportsbutikkerne - her koster Skechers ikke altid helt det samme.

Skechers nævner selv, at de også har modeller med et nyt materiale, kaldet "GOga Mat" og som skulle opleves mindst lige så behageligt som modellerne med memory-foam. Jeg har personligt ikke prøvet dem, men efter sigende er de næsten lige så behagelige. Skriv gerne til mig, hvis du har erfaringer med disse. Du finder modellerne med GOga Mat her.

Få vores nyhedsbrev

Vi deler ikke din e-mailadresse med tredjepart og sender 1 gange månedligt.